Christos Anesti ek nekro

Det har inte blivit mycket påsk-tänkande i år, men lite prat och tankar ändå. Men det har varit för mycket annat. Nu i efterhand kan jag ju tänka att det vore välll det mest naturliga att fördjupa tankarna i, när man har det svårt. Men det hände så mycket hela tiden. Hur som helst, nu är påsken här och över hela världen "firar" man att Jesus  är uppstånden!
 
Gårdagen var lite off, jag vaknade inte förrän halv nio, inga katter som hoppade på mig för att få mat. Tog det lugnt, ett bra tag. Försökte få bäringen rätt. komma på rätt köl. Alex var helt plötsligt utanför fönsgtret så katterna fick komma ut och flickorna la ut filtar och satt och gottade sig i solskenet.
Jag klädde på mig och började svettas på en gång. Men tog mig ut till affären. Skönt med lite luft men tröttsamt. Alex stack på stan för att fåt tag på sin medicin. Fy tusan vad det kostat henne det här med fingret, läkarkostnader och medicin  för minst tusen kronor. Attans att hon inte hade försäkring för olycksfall. Och hundägaren vill hon inte be, fast man tycker att de borde erbjuda sig.
 
Eftesom solen sken och alla var på bra humör så blev påskmiddagen årets första grillning
 
 
 
 
Godis fanns ju och ägg färgade vi, de blev så fina!
 
 
 
Idag så steg jag upp tiiiiidigt för att kolla om jag kunde sticka mig själv , annars skulle jag ju ringa dem på dialysen och få åka dit
Gjorde mina mackor och satte på maskinen. Plockade fram extra nålar och sprutor, om det skulle klotta så jag kunde testa ny nål och inte ge upp på en gång.
Jag var så nervös så jag skakade! Satte mig så snart det gick. Första nålen, är ju där trombosen suttit, gick bra, perfekt. Nästa nål var ju där det inte gick att komma in i fredags p.g.a svullnad och blånad. Det är jättelila! nu så jag hade mina tvivel. MEN, jag kom in, och det funkade bra hela tiden. Vilken lättnad.
Efteråt var jag riktigt illamående och hade huvudvärk, hade väl spämt mig nåt enormt, så rädd som jag var.
Men allt gick nra och nu ska vi inte jinxa, men hoppas på att inge fler hinder dyker upp, så att jag kan åka på min resa!!
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: