Marabou mjölkchoklad Peanut

Bion igår kväll var rolig, lockade till många skratt I övrigt var det väl ingen höjdare, inget Oscars-material
 
Efter bion fgick vi en sväng neråt Turistinformationen för att kolla öppettiderna för idag, då de skulle släppa biljetter till One Directions konsert i juni (!) och Tina tänkt gå dit efter krogen. Döm om vår förvåning då det redan , vid 11-tiden, sitter 21 tjejer där! Två av dem hade t.o.m sutti natten innan för  att vara säkra på att vara först i kön. Så det blev att ringa Tina, vi trodde väl att det kanske inte vaar nån chans fortfarande men de skulle försöka. Så ho gick dit efter krogen och efter nån timme kom hennes kompisar. Först hade de tänkt att hon skulle åka hem och sitta vid datorn medans de försökte köpa biletterna på plats. Men hon stannade till slut. De andra hade ju förberett sig ordentligt, de hade stolar att sitta i eller filt, de hade mössa, vantar tjocka jackor och dubbla byxor. Hon hade en tjock tröja under jackan och en filt. Hon tinade inte riktigt upp under Men hoppsan hejsan, så snart hon kommit hem messade någon och sade att de satt in en extrakonsert ! De konfererade lite, lördagen var ju en bättre dag att åka på och kanske de skulle kunna hitta bättre platser. Och det gjorde, hon! Så jag fick låna ut 3000 spänn och så var de deras. Så nu måste de hitta köpare till sina första biljetter. Men det lär väl inte vara alltför svårt eftersom de sålde slut så snabbt. Vi får hoppas på det bästa
Det blev inte mycket gjort idag men jag habdlade i alla fall. Tina la sig när hon äntligen fick tid, och sov några få timmar. Själv hade jag inte heller sovit mycket så jag la mig på soffan en stund. Och tog lite städning efter det. Resten får vi göra imorgon
Hon stack iväg och träffade några kompisar för fika och jag gick en promenad
Cirkus Scott är i stan och jag smög in p området i hopp om att komma nära djurstallarna men de enda djur jag såg var några små ponnies och en stor hund som nästan sprang omkull mig.
Hade jag varit liten, ung, hade jag verkligen sett till att ta mig längre in på nåt vis. Jag älskade cirkus. Numer är jag inte så intresserad av själva uppträdandet och jag är ganska så misstänksam mot djurhållningen, många gånger. Cirkus Scott hör dock till dem som jag tror har lite bättre förhållanden än andra cirkusar. När jag var liten ville jag resa med cirkusen, och sköta djuren, framför allt hästarna, jag var hästtokig. Jag tror jag berättat det här tidigare men det hände , när cirkusen kom med tåg, att man plockade in allt möjligt folk ifrån stan, nyfikna som var där för att titta, för att hjälpa till med transporten upp till idrottsplatsen där det skulle vara, två-tre kilometer därifrån. Jag minns framför allt en gång då jag fick äran att leda en stor coh ståtlig häst (kan ha varit en ponny men för mig var den stor) hela långa vägen. Mycket stolt var jag, och ännu mer besluten att rymma med cirkusen, bli kär i en cirkusarbetare, kanske en djurtämjare, och leva ett glamoröst liv i en husvagn! 
Som tur var ändrade jag inriktning så småningom
 
Idag utfördes promenaden i dagsljus och upskattades mer och blev också längre. Solen sken och jag fotade , med den bakom mig, och senare, när jag gått runt hela byn, när jag gick in i solnedgången s.a.s
 
 
 
 
Så vackert!
 
När jag är ute och går så brukar jag tänka ut vad jag ska skriva här, vad jag ska berätta och jag målar ut det med massa ord och uttryck. Men det är lite som bortbllåst när jag sätter mig här. Jag hade t.o.m tänkt ut en bra rubrik, men den är borta! Nu får det bli namnet på det jag tänker synda med ikväll, för nåt ska man unna sig när man  är så duktig de andra dagarna!
Jag finner det mer och mer besvärligt detta med det dåliga minnet, hur jag glömmer saker från en sekund till en annan och kan inte fiska upp dem igen , med lite stöd, som jag kunde förr. 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: