Dynamo

igår när jag cyklade från jobbet, i kylan, ska tilläggas, det är riktigt ruggigt kallt nu, i alla fall så stannade jag hos de två gubbar som håller till i ett garage på Allén. Där säljer de cyklar till studenter och fixar och trixar. Jag var förbi där för ett tag sen och visade dem mitt lyse som inte fungerar och de satt, utan vidare, att jag skulle skaffa en ny dynamo. Sagt och gjort, de var inte lätta att finna här men på nätet, så... Så igår tänkte jag passa på och frågade om de kunde hjälpa mig. RÄttare sagt frågade jag i förrgår så igår stod de och väntade på mig ocj skred genast till verket. Först tänktede kolla om lyset fungerade, alltså lampan. Och, hör och häpna, det gjorde den inte! Det var alltså inte dynamon alls! Nåja, den kostade inte mycket. 
De höll på bra länge det var svårt att få fast den nya lampan men till slut så gick det. Jag undrade vad jag var skyldig och hade väntat mig timpenning, typ. Men de sa bara " vad kostar en lampa, 10 spänn?" Jag gav dem tjugo och drog iväg och lämnade cykeln hos Tina på jobbet.
Därifrån gick jag hem och det fick vara min promenad. Jag har ett par nya "promenadskor", loafers men de är lite smala och klacken är avsmalnande , typ kil. Även om sulan är av gummi så är de inte bekväma att promenera i, strosa kanske men det är ju inte vad jag vill när jag ska gå
 
Idag är jag lite låg, grejer på jobbet, ingen respons känner mig avfärdad, nonchalerad och då blir jag ledsen. Men, men det ger sig Nu är det helg! Igen? vad fort det ändå gick den här veckan!
 
Nu ska jag iväg på bio! Tjohooo!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: