Men vinden den vände

Eller vad man ska säga. Solen dök upp och stannade heeeeela dagen!
 
Jag cyklade hem efter jobbet och hämtade busskort och en attans så förkyld Tina och drog till stan.
På Classe Olssons affär hittade vi träplattor(inte likadana visade det sig sen) och på Systembolaget hittade vi vin jag beställt. Inhandlade även solglasögon, åt en sandwich på Subway. Tur att Subway finns , kan åtminstone något lindra längtan efter Cyperns supergoda sandwich. Det blir inte ofta men när det blir är det gott. Idag prövade jag nåt nytt, en steakk and cheese med bbq-sås. Som smakade ungefär som HP-sås och påminde mig ännu mer om de tidiga årens sandwich(ar). Dock inte med steak men med luntza och halloumi......mmmmm
 
Köpte några blommor på torget och toapapper på Filbyter. Sen var det bara att dra hem och påbörja dialysen som idag då blev nån timme eller så försenad. Tina sov en stund i fåtöljen. Hon ska ut med en nybliven 18-åring, de ska på krogen och jag fattar inte hur hon ska orka. 
Efter  mina timmar så drog jag på småflickorna deras selar osv och släppte ut dem medan jag planterade de blommor jag köpt. En bit  på väg till en "beboelig" uteplats. Alexandra har "lovat" att komma på söndag så kan vi ta ett krafttag hon och jag, och fixa resten
 
Nu är jag solokvist och har ätit lite rester från igår, wok, och tittar nu på Let's Dance finalen
 
 
De här fina liljorna har inte slagit ut ännu men de gula blommar för fullt. De lila har blommat över och dessa oranga kommer om ett litet litett tag
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: