Näää, det skulle ju inte regna!

Under dialysen på morronen så kontaktade jag Anna och hon  var pepp på att promenera lite igen. Det var mulet men enlligt alla sidor jag kollade , skulle det inte regna. Moln gör inget, tvärtom, när jag ska ut och gå.
I alla fall så skulle jag cykla och kände att ytterligare en promenad runt ån plus cykeltur hem, skulle ta musten ur mig, totalt. Så vi  träffades istället vid Gamla Linköping och promenerade i skogen där och gick sedan till Valla. Då hade det börjat regna så vi blev blöta!! Det var ju inte meningen alls. Jag hade åtminstone jacka med mig, även om den inte motstår väta. Men Anna hade bara en kofta Som tur var så var det ju  inte kallt. På Valla pratade vi med, och klappade två gotlandsruss,som arbetade med ponnyridning. Nu var det inga kunder pga regnet, men tjejerna satt där med dem och hästarna betade gräs. Så vi fick klappa och få gohästlukt på våra händer. Vi var även inne i vagnsmuseet och tittade på coola 1800-talsvagnar
Men sen vandrade vi tillbaka till Gamla Linköping och fikade på Dahlbergs cafe. Regnet avtog då och då gick  alla gäster som fyllt cafeet och verandan. Bra, så vi fick plats
 
Alex kom lite senare och vi tog slut på tårtan. Nu So You Think You Can Dance
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: