Överraskningsåskväder

Började dan med att vara lite yr och matt i armarna och huvudet, när jag skulle klä maskinen. Kollade trycket då var det bara 114 / 65. Satte mig en stund och kollade igen, då hade det sjunkit ytterligare, till 104/56. Mysko.
Ringde Marie som bad mig hoppa dagens,men eftersom jag måste hoppa imorron så kunde jag inte det. Så hon sa jag skulle vänta ett tag, dricka något och kolla igen. Sagt och gjort, jag drack vatten och tog en liten klick kaviar och satte mig i min stol. Efter en halvtimme eller nåt så var det uppe i 132 så då satte jag igång. Men med minsta möjliga dragning, det som är i slangarna plus drycken jag får i mig under tiden, ca 600ml. Det gick bra, huvudet fortsatte att kännas "fel" men i övrigt funkade det. Inga svettningar eller yrsel eller svimningskänslor.
Vore ju grant om man svimmade eller r¨kade ut för nåt nu när man är ensam och ingen ens har en extra nyckel! Vad händer med katterna då?
Gick till centrum och fyllde på busskortet för imorgon och tog bussen till stan. Hade funderat på att cykla men det blåste en del. På väg ut från en affär då det brakade loss, åska och dunder och en skur som hette duga!
Folk sprang zig zag mellan affärsentreerna. En del stod still och väntade ut det, som jag. Det tog inte så lång stund
 
Sen var det lugnt på väderfronten.
Gjorde mina ärenden och tog bussen tillbaka igen. Katterna väntade på mat när jag kom. Imorron får de vänta lite längre än så
Kollade serier och åt jordgubbar
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: