Händelselös dag?

Ja det blir ju inte äventyr varje dag
Idag hade jag planerat att åka till stan och handla i centrum. Men, det regnade. Hmm
Först så var jag tvungen att få tag i någon tekniker för vattenrenaren , som jag satte på rengöring igår kväll, sa fortfarande att den vill bli rengjord.
Ingen tekniker svarade och när jag ringde Garnisonen fick jag inget svar heller. Ringde dialysen på US, som till slut fick tag i Marie på Garnisonen och hon sen kunde ringa mig
Hon rådde mig att göra en halv disk s.a.s på maskinen och sen sätta på en ny rengörning av renaren efteråt.
Jag påbörjade, vad som visat sig vara lite av ett mastodontjobb, nämligen att gå igenom fakturor, kvitton och annat och sortera in dem i pärmar, slänga sånt som är gammalt osv. Jag påbörjade. Sen blev det dialys några timmar. Sen har jag fortsatt med sorterandet kortare stunder. Nu har jag kommit så långt att jag sorterat ämnesvis. Imorron får jag börja sortera företag för företag och sätta in i pärm. Tråkigt jobb
Sen har jag börjat kolla på en serie som heter Orange is the new black. Har lite svårt att höra bitvis men nu efter några avsnitt har den börjat arta sig. Handlar om ett kvinnofängelse och diverse hemska saker som händer därinne. Baserat på verkliga händelser. Ska försöka orka ett avsnitt till ikväll
Var ute bara för att handla, då regnade det också. Så jag har inte dåligt samvete för att jag varit inne mesta delen av dagen. Fick ju mer än min beskärda del igår
Nu planerar jag för stan imorron istället. Får se om jag får sällskap av någon, verkar klent med det. Men annars går jag själv och shoppar .Får se till att gå en promenad imorron.
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: