Pulled Pork

Nu sitter min fina dotter, den äldre av dem, på tåget till Skåne för att fira nyår. Saknar henne redan. Hon har ju varit här rätt mycket den senaste tiden, så man har  fått umgås ordentligt
Tina jobbar och jag sitter med nerverna på spänn och lyssnar på de eländiga smällarna utanför Snart låses porten och de kan inte ta sig in för kvällen. Men vi har tejpat igen brevinkastet. Som så många gånger undrar man vad deras föräldrar gör, eller rättare , inte gör, egentligen. Läste precis i lokaltidningen att polisen är väl medvetna om att föräldrarna köper ut/langar ( de jämför det med att köpa ut alkohol) till dem. Det är i huvudsak ungdomar, barn, som håller på, dagarna runt i kring nyår, åtminstone, och skrämmer slag på folk och fä Vi sa, vid matbordet igår, att man undrar om alla andra hyresgäster runt om bara sitter och retar sig på det, precis som vi. Är det ingen, nånsin, som försöker att säga till? De kanske inte törs, som vi, av rädsla för repressalier. Och det är ju för  j-igt, rent ut sagt! Att vi ska behöva vara rädda för småglin som får dumma idéer och vars föräldrar inte bryr sig. Usch!
Igår kom ju Mattias med den nya vattenrenaren och så kunde jag köra mitt pass, om än lite kortare. Men idag har jag kört fullt
På eftermiddagen gick jag en sväng och när jag kom hem körde Tina och jag ett pass Zumba
 
Till middag blev det Pulled pork. Har hört så många vara lyriska över detta och ville prova. Har länge tänkt på det men det krävs jullite planering och sånt verkar jag ha liiite svårt med just nu. Men så hittade jag denna
 
 
 
 
på Hemköp för 39.95, 500gram. Så jag ville testa, se om det var gott. Alrx tyckte att jag fuskade. Hon har ätit pulled pork, pulled beef och pulled chicken. Varför har inte jag det? Pulled chicken var godast, sa hon. Det måste provas. Men nu hade vi denna. Enkelt, 25-30 minuter i ugnen och det smakade riktigt gott. Är inte så förtjust i idén med hamburgerbröd så jag hade tänkt göra potatis. Men sen blev det tortillabröd, lite sallad, lite ris, yogurt, feta, riven morot och bbq-sås (fast den tyckte inte jag behövdes). Det var en hit. Vilken tur att jag har ett paket till i kylen :-)
 
Idag var det jobbardag igen. Satt med mail igen hela tiden Därefter gick jag bort till Collegium och köpte årskort till Easy Line. Och körde bortåt en timme ensam ( efter halva tiden kom en till kvinna, som ställde om alla "maskiner" till lättaste motståndet. Iddes inte ställa tillbaka dem igen så sista varvet körde jag på zero resistense, typ. Men hela alltet tog och jag var lite mör efteråt, framför allt på cykeln hem
 
 
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: