Midsommar med de bästa

 
 
 
Tur med vädret och god mat, trevligt sällskap....mycket nöjd med min midsommar!
Det kan nog komma fler bilder, som Alex tagit med bä'ttre kamera, men dessa får duga så länge
katterna fick gå lösa i trädgårn men lyckades hitta kryphål och försökte smita ut på äventyr. Otacksamma små odjur :)
De sov gott sen i alla fall och störde oss inte. Alex sov över då det blev sent innan vi gick in. På morgonen, vid halv nio, väcktes jag av dunkande bas-musik. Det kom från granntjejen, som jag tidigare pratat med då hon ofta spelar väldigt högt. Det har gått lite upp och ner, emellanåt har det gått ett bra tag utan nån musik alls. Nåja, nu spelade hon för kung och fosterland, med öppen balkongdörr också, så det kom liksom både genom betongen och utifrån. Sen börjar hon skrika, konstiga skrik, svårt att beskriva. Först trodde jag hon skrek på någon och . bråkade. Men efter ett tag uppfattade jag att hon spelade två tre hiphoplåtar, om och om igen, och skrek som om hon hade ont, eller som om hon gjorde illa sig. Det var riktigt otäckt. Efter en timmme ringde jag Stångåstaden som skulle skicka ut någon. Det gjorde de, jag såg när de åkte härifrån, men antagligen, eftersom hon inte höll på konstant, utan det kunde vara tyst i tio minuter, typ, så kanske de kom precis när det var tyst. I alla fall så fortsatte det sporadiskt och jag ringde upp igen, och sa som det var att väktarna antagligen varit där men inte gjort något, och  kunde de kolla med dem. Killen jag pratade med sa att de kan inte gå in utan mest konstatera om det var en störning eller inte. Men något måste ha hänt, någon annan ringt polis eller så, för en stund senare kom både polis och ambulans, och så småningon ledde de ut flickstackarn och körde iväg med henne. Hon skrek fortfarande. Man blir ju lite rädd, jag ville inte gå upp , då man inte vet vad som är på gång. Hon kunde ha fått en snedtändning på droger, eller vara suicidal eller psykotisk eller vad som helst, som jag inte rått på.Så jag gjorde rätt som ringde efter hjälp. Om det sen var väktarna som hörde henne och ringde polisen eller om det var en granne, vet jag inte men jag är glad att hon blev omhändertagen och hoppas hon får hjälp
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: