Scandics öl och Bergs slussar

Söndagen gick i lugnets tecken. Städade och tvättade lite och åt en god köttbit till middag
 
Därefter visade det sig att  mina "västkustare" hade checkat in på Scandic. Så jag tog cykeln och paraplyet dit och ugicks en stund, vi tog en öl uppe i restaurangen. Och gjorde planer för måndagen
Först var jag tvungen att ställa upp för Tina Det släpptes VIP-biljetter för Justine Bieber och då hon är bortrest , och kompisen hon skulle gå med inte kunde, så åkte jag ner på morrone för att se om det möjligen fanns en chans....Det gjorde det, de fem tjejer som stod framför mig, fick sina biljetter. Men eftersom jag skulle ha två så fanns det inte kvar när det blev min tur. Nedrans!
Hem igen och sen blev jag hämtad och vi åkte ut till Bergs slussar
 
Där står Dubbelgångaren på en vågbrytare i Roxen, precis nedanför slussarna, skapad av konstnären Kent Karlsson, 2006. Följande text hittade jag här http://www.statenskonstrad.se/se/Menu/Upplev/Byggnadsanknuten+konst/Gestaltningar/2009+-+2000/2006/Kent-Karlsson
 

Nedanför mig, ett par hundra meter ut i sjön Roxen, står Kent Karlssons (f. 1945) skulptur Dubbelgångare. Nio meter hög, i järn. Två identiska profilskivor som vinkelrätt skurits in i varandra. Platsen krävde något gigantiskt, det blev också något fantastiskt.

I ett e-mail frågar jag Kent Karlsson vad det är för något, han ger mig några förslag på vad det kanske skulle kunna vara:

”Mannen från övergångsstället, den vandrande vålnaden, grön gubbe, Mr Walker, den vite mannen med blå kalsonger som bor i Bengalen? För det är väl en man? Svårt att veta och se på så långt håll,” skriver Kent Karlsson i sitt svar.

Trots en hel del moln och kylig bris när vi startade dagen så sken snart solen från, i princip, molnfri himmel

När vi tittat färdigt på mångfalden båtar som slussades, intogs en lunch på Kanalkrogen

Cykel till sonen inhandlades, där vi köpt våra cyklar.......jag borde få rabatt! :-)

Senare på dagen bjöds det på middag hos mig, kycklinggryta blev det. Vi satt ute, tills det kom ett störtregn.

Och så fick E äntligen smaka Kosacken, hon har ju hört talas om den ett tag n

Idag har jag stökat lite.....är rätt så utvilad, sov lite mer i natt igen....även om jag var vaken några timmar under natten. Läkaren ringde o har skrivit ut en insomningstabledtt och tjejen på apoteket sa att jag ska sitta i sängen när jag tar den, för den slår till snabbt! Ska bli spännande att se

En promenad blev det idag också och fil till lunch. Känner mig just nu så nöjd med min semester, jag som förra veckan började få tristess-panik :-)

u. 

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: