Förkyld

Har klarat mig hyggligt från elakare förklningar, sedan jag slutade röka. Men nu har de hunnit ifatt mig. Hela veckan har jag varit hängi, haft huvudvärk och blivit mer och mer snuvig. Jobbigt på jobbet. Till slut stod jag inte ut längre utan gick hem och stannade sen hemma på freag. Det behövdes nog för jag sov en hel del
Men innan dess så firade vi Alex lite, vi käkade på Afrodite, vår lilla tradition. Kalamari förstås. Och ägaren pratade grekiska och bjöd Alex på glass och mig på kafffe,
Sen hade Tina slagit in de presenter jag skaffat och hängt upp ballonger, och jag hade, på beställning, gjort de tårta Alex gillar, så det tog vi efter middagen
Annars har veckan varit bara jobb, i princip. Har filat på runan till tidningen, men den är ännu inte inskickad. Jag hade skrivit för mycket och sen hade brorsan lagt till, och det blev alldeles för långt så då blev det till att försöka korta ner det hela. Vet inte om den kommer att godtas nu heller
Nu är det lördag och jag måste försöka städa. kissarna kom hit, för att stanna , igår så det harvarit en del liv. Den lilla har gnällt och jag vet inte om hon var mammasjuk eller om hon är i puberteten. Det visar sig väl. Vi har inte fått sova så mycket i alla fall
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: