HD

Var på läkarbesök idag och fick veta att PD:n, påsdialysen, inte ger effekt längre, så nu ska de försöka med HD, hemodialys, istället. Vilkert innebär att man kommer att operera in en fistel i min arm
Sen, när denär redo, får man vara sjukskriven upp till 8 veckor medan man går och tränar för att lära sig att sköta maslinen själv. Sen ska en maskin insatlleras i hemmet
och så kan man ha den på under natten, då man sover exempelvis. Jättebra!.....eller?
Jag som inte ens tänkt tanken att jag skulle kunna komma att behöva gå över till detta! Har inte tänkt så mycket på framtiden egentligen, som vanligt har jag bara låtit det gå och tagit allt som det kommer, när det kommer, Så får det ju bli med detta också, men roligt känns det inte!!
Men enligt läkaren skulle jag kunna bli piggare av HD, och det kan ju vara bra.Då kan man kanske ta tag i sitt liv lite bättre, träna till exempel
• Kategori: AllmäntKommentarer (3)

Kommentarer:

1 Eva:

Låter ju inte kul... Men det fixar du! :-)

Jag lovar att ställa upp med hurrarop och hejarramsor när du behöver. Krävs det pompoms så ska jag 'baske mig ta till det också ;-)

Kram

2 Alexandra:

Det kommer att gå bra! Jag och Tina finns där vid din sida hela vägen :) Men du måste sluta att "inte tänka på framtiden". Du måste tänka på den, om inte för dig själv så tänk på oss. Vad skulle vi göra utan världens bästa mamma? Kämpa på och var positiv! <3 älskar dig

3 Anonym:

Goa ni är!

Kommentera här: