Värme

Under veckan har det blivit varmare igen. Fast på jobbet är det kallt, så man får lite av en chock när man kommer ut.
Det har blåst väldigt mycket, i Skellefteå var det en tromb som slet med sig träd och grejer. Usch

Nu har man ledigt i tre dagar, var ledig i torsdags också , men jobbade fredag så det blev inte riktigt långledigt. Nu är det sönda och man har en ledig dag kvar, det känns skönt

Alex har ju flyttat och jag saknar henne massor. Igår skulle de ha inflyttningsfest och vi fick ta Alice, så inte hon skulle bli skrämd.

I fredags bjöd Jeanette över mig att titta på fotbollen, Sverige spelae. Inte så intresserad av fotboll men det kan vara kul att titta med andra. Carina och Lars kom också dit. Nu stannade jag itne så länge, med tanke på att jag hade börjat tidigt på morgonen. Men det var trevligt

Och igår eftermiddag haffade jag Anna och frågade om hon ville komma hit, hon hade ju en massa ljus att hämta. Så det gjorde hon och vi spenderade eftermidddagen i trädgårn. Helt plötsligt uptäcker jag att kllockan är 8 och vi har inte ens tänkt på nån mat. VÄrmde klyftpotatis och en grillad kyckling, gjorde lite tzatziki och lite rosé till det. Det blev helt okej och vi hade trevligt, Tina med.
Katterna var ute hela tiden och sen sov Alice i min säng hela natten.

Nu väntar jag för att se om Alex kommer på lite kaffe eller nåt innan hon går tilljobbet. Sen kommer hon att hämta Alice ikväll, när hon slutat. Men vore trevligt att få prata lite med henne. Hon har i alla fall bjudit hit sig på middag imorron! Så dåfår jag rå om henne lite.:-)
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: