Midsommar

Det är trevligt att fylla år på midsommar, som någon sa, tänk så många som firar din dag!

Jobbmässigt har det varit full rulle, mer än vanligt, känns det som, men det gör det å andra sidan varje vecka numer....vet inte om det är inbillning men det verkar ringa mycket mer än vanligt.

Ovanpå det så var jag till hemdialysen i tisdags, har ett bråck bakom navel och katetetringång, men de tyckte inte det var så farligt. Så nu har jag börjat om med dialysen! Attans, jag som hade hoppats få vara fri denna sommar också...
Det är inte roligt alls, tungt och bökigt, bullrigt(i magen) och en massa att håll areda på. Till råga på allt så lyckades jag med konststycket att glömma en av de viktigaste sakerna när man ska sköta påsbytena: lufta slangarna, låt lite av vätskan från den övre påsen rinna ner i den nedre påsen, innan du släpper på in i magen, så du inte får in en massa luft!! Efter en dag hade jag så fruktansvärt ont i axlarna, jag bara skrek och kunde inte slappna av. Om det nu bara var detta eller om det också var på grund av muskeluppror , vet jag inte helt, det fortsatte även efter att jag kommit på mittmisstag(efter typ fem byten!) i typ två dagar till men nu äntligen har det gett med sig, även om jag känner av det fortfarande. Jag är inte den som poppar painkillers så fort man känner smärta, men denna gång var jag tvungen för att kunna slappna av och sova. Nåja, man lär av sina misstag, det är så sant som det är sagt!

Födelsedagen då: Kvällen innan var Alexandra här och hjälpte till att göra tårta. Det blev en smarrig tårta sompåminde om den mamma alltid gjorde.

Samtidigt gjorde jag iordning satsen till Kosacken och la på frysning. Den skulle vi sulta på på midsommarnatten, tänkte vi.

Vanligtvis brukar vi gå upp på morgonen och sjunga för varandra, men eftersom en unge flugit ur boet så tyckte jag att vi kunde ta firandet senare.
När Tina vaknade sjöng hon lite för mig i alla fall, sen drog hon till Alex för att hjälpa till att bära hit grillen(jag har inte hunnit köpa en ännu) samtidigt som jag plockade undan och tog en dusch. Hade precis kommit ur den när det ringde på dörren-då kunde jag ju inte öppna. Men jag tänkte att om det var tjejerna så kunde de ju öppna själva. Jaha, det gjorde de och kom in :
Och sjöng  och blåste i såna där tutor! Gullungarna! Bara att jag stod där i bara mässingen-haha, men det var ju bara de som såg det :-)

Under dagen så ringde flera och grattade, några sjöng vackert, bland annat hade brorsan pappa hos sig, på midsommarmiddag, sill och nubbe(gubben glad) och han var med och sjöng för mig. Det värmde! Jag  hade tänkt på honom och på hur han aldrig nånsin glömt vare sig mig eller barnen, förrän han blev dålig och hur man kan sakna det, trots att man är så här gammal. Blev också gråtmild då mina kusiner ringde och sjöng och min farbror, som jag inte pratat med på flera år, ville hälsa på mig. Han är också ganska illa däran, om än mycket bättre än pappa, men  jag blev så sentimental. Han var gift med min faster, som jag älskade högt :)

Senare på eftermiddan satte vi på grillen, vädret var inte det bästa men det regnade inte på hela dagen. Däremot blåste det senare så vi satte upp väggar av allehanda slag runt vårt partytält, och vi lyckades faktiskt sitta där ända till efter midnatt. Under den tiden regnade det ett par gånger men inte så krafitgt. Men då, vid midnatt, började det  friska i så då drog vi oss inåt.
Vi lekte lite charader tills vi gick och la oss. Alex och Alice sov över så vi hade en mysig morgon dagen efter också. En riktig slappardag , belv det. Det regsnade och åskade en del, men på eftermiddan klarnade det upp. Då drog Tina och jag till Alex och så grillade vi där. Sen såg vi på de tre sista avsnitten av Oprah, tills det var dags att dra sig hemåt.
Idag är det sol och fint väder och det ska det visst vara några dagar framöver-härligt. A sticker på festival i veckan så det är bra om de får fint väder, ju

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: