Halva semestern avklarad

Det är juinte klokt vad fort tiden går! Snart är man tillbaka på jobbet igen...uj,uj
Den här veckan har jag: skrivit kontrakt på nya lägenheten, fått en entimmes, intravenös, järninjektion och fåttt denna lägenheten besiktigad. Det var jag riktigt nervös för, eftersom Alex rum inte är så snyggt. Som tur var gick hon dit sist, så hon såg hur väl hållen resten av lägenheten var. Hon ville hjälpa till och se mellan fingrarna, men bara om de nya tänker tapetsera om-så nu får vi hålla tummarna för det. Annars måste jag få tag i n ån som kan göra det billigare.
Jag har också träffat vänner: på onsdan möttes Anna och jag upp och gick på shoppingrunda, till Catrins barn.Vi konstterade att vi passar alldeles utmärkt som personliga shoppare :-) När vi var färdiga med det tog vi en lunch och så småningom, trots att jag tänkt mig hem, ett par öl, på torgets uteserveringar. Det var varmt och fuktigt och det föll sig naturligt.
Dan efter bestämde vi träff med vår skönsångare från Vägtullarnas testtid, då vi jobbade tillsammans och hade så fruktansvärt roligt! Han har nu gått färdigt läkarutbildningen och gör sin AT-tjänst. Han var på. Jag var sugen på kalamari, det var egentligen därför vi skulle gå ut, så det blev edn tripp till Afrodite. Där blev det både förrätt och huvudrätt, mums så gott. En stor Keo blev det med, och en grekisk kaffe som finale. Dyrt blev det också, men nu blundar vi för det. Jag unnar mig inte ofta något. Den kväller var inte vädret med oss, det regnade
Efteråt åkte Anna och jag hem till mig och tog ett glas Fanta-me-rosé och självklart en Kosacken, för det hade jag ju lövat henne
Torsdag och ffedag har jag tagit ordentliga promenader-på torsdagen stötte jag t.o.m på ett par rådjur. Det måste höra till ovanligheterna här, i skogen här är det ju så mycket folk hela tiden. De var små, mycket mindre än jag trott
Idag ar det inte blivit många k nop, jag har varit och handlat och nu har jag nyss ätit lite hemmagjord pizza. Resten får bli middag en annan dag
Jag har också beställt tåg till Uppsala nästnästa vecka. Och så har jag hittat en grupp på fejjan med en massa gamla härliga bilder från Skellefteå
Nu ska jag fortsäta njuta av min ledighet :-)
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: