Alexandra

-har fyllat 21. Det firar hon idag, med en fest på filmtema. Alla ska klä ut sig, är det tänkt, till något med anknytning till film. Hon har bjudit in några stycken, blev nog inte så många som hon hoppats på, men de får säkert trevligt ändå. Lillsyster är med också, kors i taket. Trodde aldrig hon skulle vilja, hon fick ingen egen kompis med sig, o hennes kille skulle jobba. Men till slut så hade hon lust att gå ,  i alla fall. Kul.
Själva firade vi som vanligt födelsedagsbarnet med sång och några få presenter. på morgonen av den 24:e. Jag jobbade sen till 18 varefter vi, trots att jag inte ade trott att det skulle gå att genomföra i år, pga pengatorka, men  si den som inte tar ut pengar som satts in på ett bankkort, han har kvar de pengarna, och denne han var då jag. Därför kunde vi, enligt vår tradition här i Linköping, åka til Afrodite och äta kalamari. Mums! Taskig  meningsuppbyggnad där innan, men  tror jag gjort mig förstådd ändå.
Resten av veckan har jag börjat klockan 7. Härligt att sluta lite tidigare, men ack så jobbigt att gå  upp i mörkret. Vi fick ett nytt telefonsystem i måndags, så hela veckan har varit lite trasslig, rörig och känns som manhar famlat i blindo. Men hade lönesamtal med min chef och vi verkade vara på samma våglängd gällande min  roll och  vad jag utför på jobbet, det var skönt att höra. Även om det nu inte resulterar i  en rejält höjd lön(den får man se sig om efter på månen tror jag) så är det bra att veta att man är en sedd medarbetare!! ja, eller, nåt sånt.....

Tina har varit lite krasslig i veckan, yrsel och illamående. Det har hon av och till, eller ont i magen. S å hon låg hemma ett par dagar. Men nu mår hon alltså bättre, och är iväg och festar på en "vuxenfest"

Har faktiskt börjat skribbla ner lite grann, om det jag skrev sist. Nu har jag kommit av mig, men ska försöka komma i takt igen. Det kan bli riktigt roligt. Och, ja, lär inte bli utan idéer, men annars vet jag att det finns en uppsjö, därute. Vi är några stycken som har "inside information" hehe
Puss!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: