Sista semesterveckan

Sista semesterveckan börjar man gruva sig lite, samtidigt som det känns kul att komma tillbaka till jobbet.
I början av veckan fick jag ett sms om attt jag skulle bli bjuden på lunch-trevligt värre! Bästa västkustsfolket kom upp så D fick kolla på potentiellt boende, då han ska börja studera här. Vi käkade på Stora Torget och tog sen en kaffe på café Berget, mycket trevligt, på min ära! Hoppas också få se mer av dessa underbara människor framöver, nu har de ju fler anledningar att hälsa på :-)
Hälsade på pappa på onsdan, han var ovanligt pigg och lugn(det lät inte som en logisk kombination), var inte så rastlös som han brukar. Vi satt ute i solen länge och sen åt han lunch, med rätt så bra aptit
Därefter åkte jag vidare till Stockholm. Då min egentliga rendez-vous fått förhinder, stämde jag träff med en annan gammal vän som bjöd på middag och lite vin hemma hos sig
Var hemma i Linkan vid 10-tiden, här var det betydligt kalla än där uppe, trots att det regnade och åskade i Stockholm, en del av dan
Torsdag var det träff hos Anna, Catrin och jag gjorde nachos och Anna bjöd på Kosacken, hon har fått receptet av mig) oc h vi hade mycket trevligt
Vid hemkomsten upptäckte jag på Facebook att en tidigare arbetskompis som jag har många gemensamma bekanta/kompisar med, tagit livet av sig. Detta har sedan förföljt mig genom hela helgen, jag kan inte släppa det.
Grannarna har kommit hem och jag fick en liten present som tack för att jag vattnat deras blommor. Dock blev det ingen träff då vi båda var lite "under the weather" eller  nåt
Nu har även tjejerna kommit hem helskinnade, helskinnade tills de börjar flagna, alltså-snacka om brunbrända bruttor!
Jag började jobba, men var tvungen gå hem innan dan var slut och stannade hemma även nästa dag. Sov, sov och sov, det enda som hjälpte kändes det som, och ändå vill jag sova mer!
Säcken med gamla kläder står kvar, och är en kul lekplats för kissen.
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: