Midsommar

Blev en riktigt lugn tillställning.
Bara Tina och jag hemma, Alex var i Stockholmstrakten över helgen.
Det var fint väder men inte supervarmt, i skuggan i alla fall, det blåste lite kallt.

Vi grillade i alla fall, grillspett, "grilloumi" (vad de hittar på, va?) och majskolv, samt istället för sallad blev det en melonblandning. Lite rosévin till det. Och jordgubbar o glass till efterrätt. Mumma!

Ingen majstång, inga blommor i håret, ingen sill o nubbe(vilket jag heller inte saknade), bara som en vanlig fredag. Grannarna satt också utet,  inte svenskar så inget speciellt midsommarfirande där heller. Hög musikdunkande bara och högljudda diskussioner, hela dagen lång. Som tur var la de av  ett tag efter att vi gått in

Igår städade vi, väntade att bror med familj skulle komma ner på besök. Men det dröjde innan de hörde av sig, först vid 7 ringde de och då hade de inte kommit iväg från Uppsala ännu ! Så vi bestämdde att de skulle komma idag istället.
Så idag var jag till affären en sväng, och sen när de kom (de sjöng för mig i trapphuset, så jag blev alldeles generad) och jag fick en fin orkidé, så var det jättevarmt och fint så vi satt ute. Drack frappé och åt glasstårta! Mys!

En liten stund efter att de gett sig iväg så kom Alex hem. Vi åt middag och så småningom åt vi även nu jordgubbar.
Katten protesterade inte ens när vi tog in henne, hon hade varit ute precis hela dan....:)
Nu sover hon gott, uppe på uppstaplade stolsdynor! Hon älskar att hitta nya sovplatser!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: