Semesterregnoväder

Jagha, första helgen på semestern har man suttit inomhus och kurat skymning. Regn och blåst lockar inte att gå ut, inte ens för att handla. Men jag är ju ensam nu, har mat så jag klarar mig ett par dar till, så det är lugnt. Och jag har två veckor till av den varan, ensam alltså. <sen kommer tjejrna tillbaka och då har jag två veckor tilll ledigt. Vilken lyx det känns som, fast vet av erfarenhet att det tar slut lika fort som det började.
Pappa har hamnat på ett hem, man hade redan bokat in honom utan att varsko nån av oss, för nästa vecka, men så blev frun sjuk, akut och då bvlev det sjukhus för henne. Tyvärr ser det ut som om hon inte kommer attt kunna komma hem mer, eller i ala fall inte utan dygnet-runt-passning, och då hamnar pappa i kläm. Om inte vårdarna tar på sig honom också. Men det bästa vore v äl om de kunde bo någon stans där de fick vara tillsammans, den sista tiden. De är ju så fästa vid varandra. De borde givetvis ha ac cepterat hjälp, och krävt sådan, långt tidigare. Hon har tagit på sig alltför mycket, inte för att det har orsakat hennes sjukdom, men säkert påskyndat den, försvagat hennes motståndskraft.

Vi hoppas på det bästa. Jag ska uppom nån vecka, träffa brorsan, ev den andre med och snacka ihop oss lite, med hennes tjejer också. Kan vara dags för det.
Nu är jag hungrig o ska fixa mig något ätbart......och bara ta det lugnt
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: