Hoppsan

Vad dagarna går fort.......jag glömmer/orkar inte skriva här. Hinner inte med snart

Veckan började kanske inte så bra, vi fick veta att vårt projekt, som vi haft det så bra attt sitta med, ska gå i graven. Hos oss, alltså. Ett annat callcenter lade sig så långt under våra priser så vi kunde inte vara med  i matchen längre....inte med bibehållna löner och annat. Så avtalet har sagts upp.

Jättetråkigt. Verkligen. Vi fick veta att vi kunde önska ett av två projekt att utbildas i istället. Jag valde VHS och det blev det också, ska ha utbildning vecka 9. Det är inte planerat att bli något primärt för min del utan nu ska tidningskundtjänsten vara min primära syssla. Ochj det har börjat redan nu, kan jag säga. Mailen har trutit på T och vi har därför plockats ut redan tidigt på eftermiddagarna och fått sitta på tidningen istället. Bra att man får lära sig visserligen, men när det nu ska ta slut med T s¨vill man gärna vara med sista tiden och inte tas bort så¨här snart.

Infektionen i benet är mycket bättre. Var också på läkarbesäk hos Stefan i onsdags, värdena är bra mycket bättre, en del mediciner har han ändrat på  , nån har vi tagit bort. Känns bra. Men nu ska jag ha ytterligare en variant på natten, en som ska dra ut mer slagg....utan så mycket socker/glucos.

Har gått på morgnarna. Vi har haft snö"oväder" med svårigheter att gå i  modden, eller kockorna som bildas. Man glider omkring och spänner sig, får jätteont i ryggen och  tar längre tid att gå. Så hem har jag åkt buss. Vilket skämt det är då!!!! Nu måste jag skriva en insändare snart........idag tog det en och en halv timme att ta mig hem, skulle ha tagit en halvtimme att gå. Det är ett skämt....det är skrattretande att de inte kan få sina bussar att fungera. Varannan går upp i rök, man ser bara minutantalet räkna ned för att plötsligt vara mycket högre igen, räkna ner till 0, och plötsligt  vara på 8 minuter igen, eller nåt! Helt vansinnigt. Tror de inte at folk har tider attt passa, behöver komma nånstans, nej, stannar en buss så skickar vi givetvis inte en ny, varför det.....folk kan väl vänta en halvtimme extra, missa två anslutande tåg.....vad gör det oss....?


Aj aj aj ......


Träffade C på bussen idag, kul att se henne, men hon mår nog inte så bra tyvärr.  Det var så mycket folk så det gick inte att prata. Vi sa vi skulle höras på telefon nån dag.

Idag hade vi årsmöte med facket, jag sekreterade som vanligt. Vi bjöds på nån slags landgång med östgötska specialiteter. Himla salt var det, så jag smakade bara lite. Men fok´lk var inte så över sig förtjusta, inte alla i alla fall

Skulle panera fisk tll middag, men det blev pannkaka. Ja, inte pannkaka av smet utan fisken blev inte som jag tänkt mig. Men smakade faktiskt helt okej!

Hoppas det går lättare att promenera imorron, jag behöver komma igång med att gå båda vägarna igen, innan det blir varmt. FÖr då ger jag bara upp. Hatar att svettas!
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: