Fjärde advent imorgon.....snart jul!



Inte för att JAG har nån panik......varför skulle jag det? Jag jobbar ju varenda dag till 17, vem behöver tid att göra nåt mys inför julen? Överskattat.
Men , om sanningen ska fram, vill inte julkänslan riktigt infinna sig, jag tror delvis det beror på att man är ute efter den där känslan man hade när man var barn. Men den lär nog aldrig komma åter. Tror att det är den mina barn också är ute efter, när de tjatar om samma sak. Man kanske skulle pröva på nå helt nytt, se om man kan få upp lite mer förväntan på så vis. Det får bli nåt att klura på till ett annat år.
I år gör vi som vanligt, mer eller mindre. Firar i vår ensamhet, helt enligt vår egen önskan(barnens i alla fall)Inte speciellt mycket varitation på vårt julbord, men en gillar skinka, så lite sånt blir det, sen blir det köttbullar och prinskorv, potatisgratäng, kanske lite lax i år, har inte bestämt mig ännu. Gröt på kvällskvisten, enligt tradition. Synd att de är lite dåliga på det där med att rimma, det minns jag som spännande, att sitta och klura ut ett bra rim, som man brister ut i  när man funnit mandeln. Nervös att det inte skulle vara tillräckligt roligt, eller fyndigt, men oftast lyckas ganska bra ändå. Så n kör vi gröt utan mandeln. Lika gott ändå :)

Juklappar är inköpta, mat så vi klarar oss fram till lön som utbetalas på onsdag. Men nu är det tomt i kassan, gjorde sista bottenskrapet idag.
Det värsta är ju sen att man ska inhandla julmaten, nyårsmaten och sånt på den lön som kommer, som också sen ska räcka hela januari. Alltid ett bekymmer. Men det brukar lösa sig, på nåt sätt.

Katterna är lika galna som vanligt. Gamla katten sitter på julpyntslådan, som hon alltid gör när den kommer ner från förrådet. Hon har en särskild förkärlek för den. Hon har också en morbid förkärlek för glitter som ska vara i granen, såna där som är om långa strån, typ. Dem gillar hon att käka, som hon käkar gräs på sommaren. Bara det att när de ska komma ut, så har de inte smält, som gräset gör, utan hänger "med",. Och hon blir jättearg när man ska hjälpa henne, och draaaaaaa ut dem! Aldrig lär hon sig heller.
Den andra galenpannan älskar granen, biter i den, leker med det hon nåt och klättrar upp i den och lägger sig. Hur arg man än blir på henne så gör hon om det, igen och igen och igen.......*suck*

Ikväll ska A ut på middag och vi andra ska käka lite grillad kyckling och pommes , har jag bestämt.

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: