Kalamari

Det har varit en trevlig helg....efter en lååång, första jobbvecka, efter semestern. Det har väl hjälpt att det ringt mycket, samtidigt som halsen och huvudvärken tagit mycket stryk av detsamma.
Nu har jag i alla fall fått sällskap igen av KJ inne hos mig, så jag har nån att spontanprata med....de andra där inne sitter ju på andra skills och då har man inte samma utbyte av varandra.

I fredags var jag hembjuden till min namne( fullt namne) tillsammans med tre andra från jobbet, vi satt alla tillsammans förra året, men har hamnat på lite olika projekt efter det. Det var i alla fall jättetrevligt att få vara lite i vuxet, skojigt sällskap. Det blev många skratt och , så klart, en del skitprat...annat vore ju konstigt :-)

Lördag städades det som vanligt, Tina fick sova länge, hon har fortfarande jätteont efter andra tandutdragningen i onsdags och har svårt att äta och att öppna mun ordentligt. Har mest levt på Coco Pops sen dess.
Men senare kom de andra två ungdomarna hem och så smånigom drog vi ner tilll Afrodite och käkade grekiskt, jag åt kalamari. Den man köper i affärerna och ska laga till blir inte så bra, framför allt inte den som redan är panerad. De anra är för små ringar. Dessutom blir de inte friterade på samma vis, om man inte har en fritös. Så nån gång per år bär det av till restaurang så jag får äta kalamari. Tjejerna får ju i alla fall när de är nere varje sommar.
På kväller gjorde Alex milkshakes åt oss och vi försökte se hela filmen Zodiak, men somnade flera gånger, den var väldigt lång.
Idag har dt varit lite sol och lite hagel och lite om vartannat så där. Inne dag blir det, med tvätt och stryk och telefonsamtal till de äldre.
Snart är helgen snipp, snapp, slut.

Så här kan det se ut när man inte är riktigt beredd på fotandet!

   Här blev vi lite bättre fångade :-)
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Alexandra:

Det var väldans trevligt lilla mammi :) <3

Kommentera här: