Vildmarkshotellet

Har varit på Regionrådets Årsmöte med Paneldebatt av alla politiska partierna. Började just bli intressant höga vågor då det var dags för lunch oh sen var det inget mer :(

Man är ordentligt "stuffad" kan jag tala om. Först när vi kom dit så vankades det kaffe och mackor. Efter ett par timmar var det lunch: ljuvlig rostbiff med potatisgratäng och salladsbuffé
Eftermiddags fika efter en stund , så klart och middag(efter lite förfriskning på ett av rummen, där vi också bjöds på vår ordförandes tolkning av Hönan Agda, med Cornelis i bakgrunden som stöd!) lite senare med Gravad lax(hmm, tveksam) Lammytterfilé(oväntat gott) och potatismos(oväntat löst men gott) och något glas av vad man nu ville ha. Jag valde rödvin, kunde knappt få i mig andra glaset, inte på grund av att det smakade illa eller så, det första gick ner alldeles utmärkt och i lagom takt, men det andra skulle ner lite väl fort och det gick inte min mage med på.
Det bjöds på "öschötsk underhållning av högsta(?) klass Två killar i förtinåt-ålderna karaokade sig igenom en massa låtar, först lite Elvis och Frank Sinatra, lite stillsamt, sen , efter maten, "hela åttitalet". Kul var det och sjöng med gjorde man. Stora överraskningen för kvällen stod timide Kjell för(nykterist för övrigt). Killarna började sjunga på You've lost that lovin feelin" och sa att alla herrar skulle ställa sig upp och sjunga för alla damer och upp hoppar Kjell, som förste(och en stund, ende man) och tar i för full hals! Snacka om att man blev förvånad! Det hade jag inte vääntat mig av honom, vem som helst av de andra i sällskapet, som dessutom ftt en del innanför västen redan.Men inte Kjell. Dä ser man.....Han förklarade det hela med att Top Gun var den första(och enda) film han gått två gånger på samma dag för att se. Det var hans All time favourite, så han kunde sången utantill. =)

Senaregick vi tillbaks till grabbarnas rum och så smånigom ner til baren, där vi dansade lite och tittade på när andra dansade. Tur man inte ser sig själv dansa..man ser säkert mycket fånigare ut än alla andra, som man själv har väl valda kommentarer om....uschiamiej

uschiamej också för en del karlar som  blir tafsare när de kommer ut så där, och för en del kvinnor som inte ser hur "fula" de blir när de blir för fulla och klängiga. Men mitt sällskap var ingetdera, bara glada och goa

En bit efter tolv gav jag upp och gick till mitt rum. Sov oroligt, men ändå otroligt skön säng och sköna lakan

Frlle på morronen, det bästa alltid, vid en hotellvistelse......frukostbuffén! Vill gärna smaka på allt, som man inte gör i vanliga fall, men tyvärr ryms inte hälften av vad man skulle vilja

Fika igen sen, den ende som fortfarande orkade plocka på sig och i sig mat då var ....Kjell! Har aldrig sett nån äta så mycket....vi retades lite med honom. Sista muffinsen åt han upp tio minuter innan årsmötet  var över och lunchen väntade. Då var han ju faktiskt för mättt för att äta mat....en stund. När vi hade ätit upp vår Kotlettrad med rostade grönsaker och tzatziki, så gick han och hämtade en portion!! haha. Allt som är gratis är bra....tycker jg med men orkar ändå inte trycka i mig allt :)

Kom hem på eftermiddagen och då väntade att tvätta, handla, Tina hade dammsugit, Alex var på jobb. badrum och damminig gjorde jag idag istället. Var verkligen seg och trött resten av dan igåg och la mig på soffan från kanske 9, sov rätt snart, var uppe några gånger, la mig igen. Alex  packade, pratade med henne emellanåt, men hon var nog rätt nervös, för hon ville inte riktigt prata. Amanda kom över en stund och de satt inne i rummet medans jag sov. Tina som varit hos en som fyllade, kom hem Hon somnade i fåtöljen bredvid mig så småningom och gick och lade sig vid halv tre.
Jag gick inte och la mig förrän Alex åkte vid halv fem, då kom Tobbe och hämtade henne för avfärd till flygplatsen Linköping.

Sen bar det av till Amsterdam. Nu är de på väg till Detroit, där de senare ska byta plan till New York. Är väl framme ungefär 1 inatt, vår tid. huuuuva! Men kul!

• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: