SNART NYÅR

Ja, så är snart detta året till ända. Inte har det väl fört med sig så mycket gott, men även om en del har blivit sämre så är jag nog rätt nöjd ändå. Det är n ågot jag har märkt attt jag unnar mig. jag kan nog gnälla en hel del, i alla fall runt mina kids, men  numer är det nog mest av gammal (o)vana. För när jag väl tänker efter, och det gör jag också mer och mer, så har jag det rätt bra. Trots sjukdom och massa jox och besvär med det ena och det andra, så , joooo.....jag har det i alla fall bätre nu än jag hade för tio år sedan. Åtminstone tycker jag det för det mesta :)

Besök från Cypern, jaha, det är ju kul.

Ser henne knappt, de ränner ute, men  det är helt okej, jag kan ju inte vänta mig att de ska sitta här och hålla mig sällskap. Och Alex har ntligen hittat "ut", så det ska man inte säga så mycket om heller. Det känns bara ovant, tror jag. Och jag är i ett skede i livet då jag skulle kunna behöva henne mer, om inte annat så för att prata med, men jag är också jätteglad för hennes skull, och unnar henne att ha roligt! Verkligen!

Hoppas bara att hon inte fastnar i nåt hon har svårt att ta sig ur, hon ska snart börja plugga och det kommer att bli jobbigt för henne, om hon ska jobba också. Men det löser hon säkert, det också

Hönsmamma sov på soffan i söndags tills gänget kom, vid halv tre.  Sen har jag som sagt inte sett dem så mycket. Nayia hade med sig en vattenpipa, argyles, till Alex, och den har de burit omkring med och suttit i köket med, med stängda dörrar och öppet fönster...det luktar och ryker en del, kan jag säga. Brorsan och svägerskan var här och undrade om de rökte på!Det ser ju onekligen lite så ut, om man inte är van vid synen.
Jag testade att dra ett bloss, men  näe...jag vet att jag inte tyckte om det ens då jag fortfrande rökte, det är inte alls som att röka från en cigarett. Men förutom att det luktar mycket, så luktar det rätt gott. Nu hade de äpplesmak.
Brorsan hade med sig två kartonger med porslin, som jag får nu. Det är efter mamma, men pappa fick deet vid skilsmässan. De delade på det, det är många delar, så Anders har haft halva och nu fick jag alltså den andra halvan. INgen aning var jag ska få plats med den!
Idag, efter jobbet tog jag bussen till stan ( imorse tog jag bussen till Garnisonen och hade lite möte med berit där, tog lite prover och så) och träffade tjejerna bland annat. Tänkte vi skulle bjuda Nayia på "svensk" pizza. På Cypern kör de med amerikansk stil, vilket jag föredrar faktiskt. Så vi käkade på Five tastes, och hon gillade det. Men hon hade ketchup på pizzan!
• Kategori: AllmäntKommentarer (1)

Kommentarer:

1 Alexieee:

Även om jag är ute lite mer på sista tiden så vet du ju att jag finns här för dig...klart du kan prata med mig:) o jag pratar med dig!

Kommentera här: