Snart jobb igen

Idag är det söndag, och imorron är det jobb igen. Fattar inte att fyra dar redan runnit iväg, man hinner ju knappt känna attt man är ledig.

Har inte gjort nåt särskilt, tagit det lugnt och umgåtts. Igår dock, så gav vi oss iväg ut i REAN!! Oj, oj. vad folk! Snömodd först och främst så man knappt såg vägen till busse. Vi tog gratis bussen som Ikano så gentilt kör på helgerna. Många utländska studenter som kommit på detta, av någon anledning väldigt många indier, pakistanska studenter. Vet inte varför just dessa skulle vara mer intresserade än andra men så verkar det vara. Och varför inte? Vi åker ju också gärna gratis...perfekt ju! Stor och fin buss är det med.

Väl framme så började knatandet, vad vi i första hand skulle ha var en laptop till Tina. Kors i taket - hennes pappa har äntligen lyckats skicka pengar till en sån!!! Hör inte till vanligheterna men nu är det så i alla fall. Emellan så ville Alex kika på kläder, men det var så mycket trängsel och jag fick så ont i ryggen av att stå. Lyckligtvis så  gav hon upp efter en stund, så efter en genväg genom Ikea, som inbringade en gjutjärnsstekpanna och en glödlampa(till min nya golvlampa) så tog vi buseen hem igen. Ja, jag kanske skulle tillfoga att vi köpte en dator på Expert också. Inte alltför märkvärdig men ska nog räcka till, och hon verkar nöjd själv. Och jag fick alltihop att ingå i det pris som jag hade tänkt mig, så jag blev rätt nöjd med köpet också. Visserligen kommer nu dottern att sjunka in i en annan verkligeht inne på sitt rum, och man kommer inte att se så mycket av henne. Å andra sidan får jag denna dator för mig själv och kan kanske hålla den i ett hyfsat skick och fri från en massa skräp :) Man får väl tvinga ut henne från rummet emellanåt - alltid kan man väl locka med nånting. Eller så får man gå in till henne och sätta sig

Efter middan drog den andra iväg för att kolla på film hos kompisar, vilket slutade i att de alla gick ut på stan och hon sov borta. Hmm, jag tyvkte inte det var så bra planerat, eller impuls rättare sagt, med tanke på att hon ska upp till Arlanda i bil i kväll och tilbaka sen. Men vad vet en livserfaren gammal mamma egentligen - inte mycket tydligen :)

Får se om broder dyker upp under dagen idag, han ringde igår att de nog skulle komma till stan idag. Vi har nu i alla fall fejat huset och oss själva, mer för Cypernbesöket då men...redo även för andra besök :)
• Kategori: AllmäntKommentarer (0)

Kommentera här: